وارد کردن کالا از کیش

 

. صــاردات كالاهاي خارجي اعم از مصرفي ، ماشـين آلات و مواد اوليه به سـرزمين اصلي مجاز مي باشد اما ترخيص آنها منوط به رعايت مقررات عمومي صـادرات واردات كشور ميباشد .

4 . صادرات كالاهاي ساخت داخل كشور از منطقه آزاد كيش به كشورهاي خارجي مستلزم رعايت مقررات عمومي صادرات و واردات كشور ميباشد .

5 . خروج كالاهايي كه ازنقاط مختلف كشور به منظور تعمير يا تكميل بصورت موقت وارد جزيره ميشوند مجاز بوده و در اينحالت بابت ارزش دســتمزد عمليات انجام شده ويا تعمير و تكميل مبلغي مطالبه نخواهدشد،و تنها براي قطعات و لوازمي كه تعويض يا اضافه شده اســت حقوق گمركي و ســود بازرگاني طبق مقــررات عمومي صادرات و واردات كشور منظور خواهد شد .

6 . خروج كالاهاي كه براي تعمير و يا تكميل صورت مي گيرد آزاد است و هنگام بازگرداندن آنها عوارض بندري و فرودگاهي مطالبه نخواهد شد .

 

 

تسهيلات براي واردكنندگان كالا به كيش :

 

 

واردات هر نوع كالا به منطقه آزاد كيش ( به جز كالاهايي كه به موجب شـرع مقدس اسلام يا براساس مقررات ويژه منطقه غيرمجاز شناخته شده اند ) آزاد است.

 

 واردات كالا شامل شرايط زير ميباشد :

1 .  لوازم و مصالح ساختماني با تشــخيص و صلاحديد سازمان از پرداخت عوارضگمركي معاف ميباشند .

2 .  ماشــين آلات ، مواد اوليه و لوازم يدكي واحدهاي توليـدي و صنــعتي از حقوق گمـركي معاف ميباشد .

3 .  ساير كالاها ملزم به پرداخت عوارض گمركي مي باشد و در صورت ترانزيت و يا صدور مجدد 0/3درصد  ارزش كالا بايد به عنوان هزينه خدمات پرداخت شود.

4 . واردات كالا براي نگهـداري موقت در انبارهاي مخصــوص منطقه براي مدت مشخص مجاز ميباشد .

5 .  واردات كالاهاي توليد شده در مناطق آزاد ايران به منطقه آزاد كــيش مشـمول تخفيف 50% در عوارض گمركي مي باشد.

 

 

 

 

 

  تعرفه هاي عوارض گمركي در كيش

 

 

  كالاهاي مصرفي در كيش: بين 2% تا7%

  كالاهاي بازرگاني          :بين 3% تا20%

 

 

مقررات پولي بانكي در منطقه آزاد كيش :

تاسيس بانكها و موسسات اعتباري

 

1بانكـها و موسســات اعتباري مي توانند با ســرمايه ايــراني و يا خارجي و يا بـا مشاركت ايراني و خارجي در منطقه آزاد كيش به ثبت برسند.

2 . تاسيس بانك ، موسسه و افتتاح شعب بانكها و موسسات ايراني يا خارجي در منطقه آزاد كيــش ، موكول به پيشنهاد سـازمان منطقه آزاد كيـش،صدور مجوز تاسيس از طرف بانك مركزي و ثبت در منطقه آزاد كيش است .

3 . تاسيـس دفاتــر نمايندگي بانكــها و موسســات ايراني يا خارجي موكـــول به موافقت سازمان منطقه آزاد كيش، اخذ تاييديه بانك مركزي در مورد مسـئول  دفتــر نمايندگي و ثبت در منطقه آزاد كيـش است . اين دفاتر مجـاز به انجــام  هيچگونه معاملات و عمليات بانكي نمي باشند.

4 . ســرمايه بانكها و موسســات مي تواند تا 100 درصـد متعلق به اتباع خارجي يا ايراني و يا تركيبي از اين دو باشد .

5 . واحد هاي بانكي در منطقه آزاد كيـش مي توانند بر حسـب مجوز دريافتي به بانكــداري برون مـرزي اشتـغال ورزند . واحدهــاي بانكي برون مرزي از انجــام عمليــات و معاملات به ريال ايـران ممنوع هســتند و بايد معاملات و عمليــات خود را منحصرا" با پولهاي خارجي انجام دهند .

6 . تاسـيس بانك يا موسسه در منطقه بصورت شـركت سهامي عام يا خاص با ســهام با نام طبق مقـررات مندرج در لايحه اصــلاح قسـمتي از قانون تجارت مصوب سال 1347 مجاز است . 


 

حداقل سرمايه واحد هاي بانكي در منطقه آزادكيش به شرح ذيل تعيين  شده است :

 

 

  1 . واحد هاي بانكي غير برون مرزي

        براي بانك : حداقل 35 ميليارد ريال.

        براي موسسـه اعتباري : حداقل 15 ميليارد ريال.
        براي شـــعبه بـانك يا موسسـه اعتبــاري خارجي : حداقــل 10ميليــارد ريال.

 

   2 . واحد هاي بانكي برون مرزي :


          بانك : حداقل 10 ميليون دلار ك

          براي موسسه اعتباري : حداقل 5 ميليون دلار.

          براي  شعبه يا موسسه اعتباري خارجي : 3 ميليون دلار
 

صرافي

طبق دستورالعمل اجرائي عمليات پولي و بانكي در مناطق آزاد تجاري - صنعتي ، تاسيس صرافي در منطقه آزاد كيش منوط به پيشنهاد سازمان و صدور مجوز بانك مركزي است. ضمناً تاسيس صرافي منحصرا" بصورت شركت تضامني مجاز است و حداقل سرمايه پرداخت شده صرافي ها معادل پانصد ميليون ريال است .

 

فعاليت هاي ارزي در منطقه آزاد كيش

 

 

  1. خريد و فروش كليه ارزها در مقابل ريال يا سـاير ارزها و كليه معاملات و نقل و انتقــالات ارزي در منطقــه آزاد كيـش توسط اشــخاص حقيقي و حقوقي آزاد است .

 2 . نقل و انتقال كليه ارزهاي خارج از كشور به منطقه آزاد كيش و از منطقه آزاد كيش به ساير مناطق آزاد كشـــور و خارج از كشور آزاد اســت . نقل و انتقــال ارز به هر شــكلي از منطقه آزاد به ســاير نقاط كشور و بالعكس تابع ضوابط و مقررات ارزي كشور خواهد بود .

 3. نــرخ خريد و فروش ارزها و همچنين تبديل آنها به ريال در منطقه آزاد كيش بر اساس عرضه و تقاضا در بازار آزاد تعيين مي گردد .

 4 .معـاملات كليه واحدهــاي بانكي در منطقـــه به ريال ايراني مشــمول مقررات  قانون عمليــات بانكي بدون ربا خواهد بود . اين بانكها در معاملات ارزي خود مجاز به رعايـت رويه هاي بين المللي بانكي هستند.

 5 .موسســات اعتبــاري ، مجاز به افتتاح حســابهاي قرض الحسـنه جاري و يا حســابهاي ديگـر ، به ريال و ارز كه برداشـت از آنها با چك امكان پذير است نمي باشند .

  6 .واحدهاي بانكي مي توانند سود علي الحساب سپرده هاي سرمايه گذاري را به تشخيص خود تعيين و بر اساس قراردادهاي منعقده با سپرده گذاران ،در فواصل زماني معين پرداخت نمايند .

 7 . معاملات ارزي واحد هاي بانكي در منطقه آزاد كـيش تابع مقررات ارزي ساير نقاط كشور نبوده و كارمزد عمليات بانكي ، نرخهاي خريد و فروش ارز ،سود تسهيلات اعطايي ،براسـاس شــرايط عرضه و تقاضا در بازار مربوطه وبطور آزادانه تعيين مي شود.

 8 . بانكها و موسسات اعتباري مكلفند ضوابط مربوط به نسبت كفايـت سرمايه را كه از طــرف بانك مركزي و با توجه به معيارهاي متداول بين المللي اعلام مي گردد رعايت نمايند .

واحد هاي بانكي برون مرزي و واحدهايي كه مجوز عمليات ارزي را از بانك مركزي دريافت كرده اند مي توانند بر اساس رويه هاي بين المللي بانكي به ارائه خدمات و انجام معاملات به ارز مبادرت ورزند.

 

 

 

خدمات بانكهاي  برون مـرزي و شعب مجاز به انجام عمليــات ارزي :

 

       واحدهـاي بانكي برون مـرزي و واحدهايي كه مجوز عمليــات ارزي  را از بانك مركزي دريافت كرده اند مي توانند بر اساس رويه هاي بين المللي بانكي به ارائه خدمات و انجام معاملات به ارز به شرح زير مبادرت ورزند :

      1 . برقراري روابط كارگزاري با ساير بانكها .

      2 . انجام انواع نقل و انتقالات پولي براي خود يا مشتريان

      3 . انجام كليه معاملات مربوط به خريد و فروش ارز به صورت نقدي به حساب خود يا مشتريان

      4 . نگاهداري حسابهاي جاري ( به استثنا موسسات اعتباري )

      5 . نگاهداري حسابهاي پس انداز

      6 . نگاهداري انواع سپرده هاي مدت دار با سر رسيدهاي مختلف

      7. دريافت انواع وام و اعتبار

      8 .انتشــار ، خريد ، فروش ، پذيره نويســي و نگاهـداري اوراق مشاركت و اوراق قرضــه با تائيد بانك مركزي.

      9 . اعطاي انواع وام و اعتبار

     10. خريد  ، تنزيل و تضمين انواع اوراق تجاري

     11. انجـام كليــه امــور مــربوط به اعتبـــارات اســنادي ، بـــروات ، ســفته ها و ضمانتنامه ها

     12. مديريت داراييــها و انجام خدمات سـرمايه گذاري در اوراق بهادار به حساب مشتريان

     13. انجام كليه خدمات اماني وساير امور مديريتي

     14. انجام ساير عمليات و خدمات بانكي مجاز به ارز

 

 

مقررات تاسيس مؤسسات بيمه

 

تاسيس و فعاليت مؤسسات بيمه ايراني با سـرمايه گذاري ايراني داخلي و خارجي
و شعب نمايندگي آنها و مؤسسات كارگزاري بيمه در منطقه آزاد كـيش مجاز و صرفاً تابع مقرراتي است كه به پيشنهاد بيمه مركزي ايران به تصويب هيئت وزيران خواهد رسيد ذكر اين نكته ضـروري است كه هر شركت يا مؤسـسه اي در منطقه آزاد كيش ثبت شود و مركز اصلي آن نيز در همــان منطقه باشد شـركت ايراني و ثبت شده در منطقه محسوب مي شود.

 

 

عمليات بيمه وبيمه اتكايي در منطقه آزاد كيش بوسيله موسساتي كه بهپيشنهاد سـازمان منطقه آزاد كـيش طبق مقررات اين آييــن نامه ازبيـمه مركــزي ايران مجــوز دريافت داشته و به يكي از صورتهاي زير به ثبت برسند انجام خواهد شد :

1.  شركت سهامي يا تعاوني بيمه ايراني بامشاركت سهامداران حقيقي و حقوقي ايراني يا خارجي كه كليه سهام آن با نام باشد .

2.  مؤسسه نمايندگي و يا كارگذاري بيمه .

    -  تاسيس شعبه توسط مؤسســات بيمه با رعايت مقـررات اين آيين نامه و ثبت در منطقه آزاد كيش بلامانع است.

    -  اعطاي نمايندگي بيمه به اشــخاص حقيقي با رعايت ضوابطي كه به تصــويب شورايعالي بيمه مي رسد امكان پذير است.

    -  فعاليت شعبه ها و نمايندگيهاي مؤسســات بيمه سـاير نقاط كشور در منطقه آزاد كــيش با رعايت مقــررات قانون تاســيس بيمه مركـزي ايرانوبيمه گري در چهارچوب اين آيين نامه و ساير ضوابط حاكم بر مؤسسات مزبور بلامانع است.

    -  مؤسســـاتي كه در اجـــراي اين آيين نامه اجــازه فعاليت در منطقه آزاد كــيش دريافت مي نمايند مجاز به عرضه بيمه براي اشـخاص مقيم ، موضوعات و موارد بيمه موجود در ســاير نقاط كشـور و بيمه حمل و نقل كالاي وارداتي به سـاير نقاط كشور كه قـرارداد خريد آن درايران منعقد يا اعتبار اسنادي آن در ايران باز شده نمي باشند عمليات بيمه اتكايي از شمول حكم اين ماده مستثني است.

    -  مؤسســـاتي كه تنها اجـازه فعاليت بيمه اي مستقيم در منطقه آزاد كــيش را دارندنميتوانند از مؤسسـات بيمه ساير نقاط كشور بيمه اتكايي قبول نمايند.

    -  صــدوربيمــه نامه توســطمؤسسـات بيمهاي مناطــق آزادبراي آن دســته ازموضوعات و موارد بيمه اي كه از طرف مؤسسـات بيمه اي فعال در ساير نقاط كشور عرضه نميشود از شمول اين ماده مستثني است و فهرست اين قبيـل موضــوعات و موارد بيمه مجاز در ســاير نقاط كشـور براي مؤسسـات توســط بيمه مركزي ايران حداكثر ظرف سه ماه از تاريخ تصويب اين مقـررات تهيه و به سازمانها اعلام مي شود . 


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

برچسب ها : اعتبـــارات اســنادي , منطقه آزاد كيش , عوارض گمركي , مواد اوليه استفاده شده ,

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» منظور از سهام ممتاز چیه؟ »» سه شنبه 05 آذر 1398
» چه سهامي براي خريد مناسبه »» پنجشنبه 30 آبان 1398
» کسب درآمد ماهیانه در بورس »» شنبه 25 آبان 1398
» بدون مراجعه به شركت ها سود را بگیریم »» دوشنبه 20 آبان 1398
» تاثیركاهش نرخ سود بانكي بر بازارها »» چهارشنبه 15 آبان 1398
» ترخيص كردن جنس از گمرك تركيه »» جمعه 10 آبان 1398
» وارد کردن کالا از کیش »» سه شنبه 07 آبان 1398
» چطور جنس قاچاق وارد کشور مي شود »» شنبه 04 آبان 1398
» وارد کردن جنس از کشورهای خارجی »» چهارشنبه 01 آبان 1398
» وارد کردن کالا از تایلند »» یکشنبه 28 مهر 1398